10 december 2019: Urban Industrial koopt bedrijfspand in Schiedam

Amsterdam, 10 december 2019

Urban Industrial koopt bedrijfspand in Schiedam

Urban Industrial, investeerder in en financier van industrieel vastgoed in Nederland, heeft eind oktober het bedrijfscomplex aan de Schiekade 34-38 in Schiedam gekocht van H&R Groep.

Het complex ligt tussen de bedrijventerreinen ‘Spaanse Polder’ en ‘Rotterdam Noord-West’ langs de S114, en is daarmee uitstekend gelegen tegen Rotterdam aan. Urban Industrial heeft op beide terreinen meerdere objecten in eigendom, waaronder ook de Groothandelsmarkt die zij de komende jaren volledig zal gaan herontwikkeling.

Het complex aan de Schiekade34-38 bestaat uit 2 gebouwen met een totaal oppervlak van bijna 2’900 m² en een groot buitenterrein van ca. 9’250 m². Het geheel is momenteel nog langdurig in gebruik bij twee verschillende huurders.

Met deze en andere recente aankopen, onder andere in Nieuwegein en Rotterdam, komt de waarde van de totale vastgoedportefeuille ruim boven de EUR 500 miljoen uit. Urban Industrial werd bij deze aankoop geadviseerd door Houthoff. CDL real estate adviseerde H&R Groep met de verkoop.