24 december 2019: Urban Industrial koopt bedrijfspanden in Haarlem en Alkmaar

Amsterdam, 24 december 2019

Urban Industrial koopt bedrijfspanden in Haarlem en Alkmaar

Urban Industrial, investeerder in en financier van industrieel vastgoed in Nederland, heeft medio december een tweetal bedrijfscomplexen aangekocht in een gecombineerde transactie. De objecten zijn gelegen aan de Heringaweg 6A-H in Haarlem en aan de Diamantweg 9 in Alkmaar. Voor beide locaties is Urban Industrial op het moment van koop een nieuwe, 10-jarige huurovereenkomst aangegaan met de grootste gebruiker.

Het complex aan de Heringaweg 6A-H in Haarlem ligt op bedrijventerrein ‘Waarderpolder’, het belangrijkste bedrijventerrein van de stad met in totaal ca 850 bedrijven en een uitstekende bereikbaarheid (A200/ A9). Urban Industrial heeft op deze strategische locatie dan ook meerdere panden in eigendom, waaronder de Pieter Goedkoopweg 20-44 en de Pieter Goedkoopweg 2. Het aangekochte object bestaat uit ca. 10’400 vierkante meter verhuur oppervlak en is momenteel volledig verhuurd aan 8 verschillende huurders met veelal langjarige huurcontracten.

Het complex aan de Diamantweg 9, gelegen op bedrijventerrein ‘Boekelermeer’ in Alkmaar, bestaat uit ca. 4’700 vierkante meter vloeroppervlak en is momenteel volledig en langjarig verhuurd aan drie huurders. Het pand is goed bereikbaar vanaf de A9.

Met deze en andere recente aankopen, heeft de portefeuille van Urban Industrial inmiddels een waarde van meer dan EUR 500 mio. Urban Industrial werd in deze transactie geadviseerd door DLA Piper en GA Makelaars.