Jan Brouns en Arthur Verkerk zijn een nieuw industrieel vastgoed platform, Urban Industrial, gestart en doen de eerste aankoop in Amsterdam. Na de succesvolle verkoop van Eurindustrial zijn Brouns en Verkerk een exclusieve en langjarige samenwerking aangegaan met Aevitas Property Partners. Aevitas investeert pensioengelden in vastgoed voor één van de grootste pensioenfondsen van de VS. Urban Industrial richt zich binnen het industriële en logistieke vastgoedsegment op:

Ter invulling van de strategie heeft Urban Industrial een eerste complex gekocht, gelegen aan de Schurenbergweg 5-9 te Amsterdam. Dit complex is circa 9.000 m2 met als huurders Athlon, Pilkington en KFC. De verkoper in deze transactie is Vastint, geadviseerd door CBRE en Houthoff Buruma. Vastint Holding B.V. is de holding maatschappij van de Inter IKEA Property Division en maakt sinds 1989 deel uit van de Inter IKEA Group. Urban Industrial werd geadviseerd door DLA Piper(juridisch) en CVO (technisch).