Oktober 2019: Urban Industrial heeft recentelijk een bedrijfsobject in Amsterdam West aangekocht

Amsterdam, oktober 2019

Urban Industrial heeft recentelijk een bedrijfsobject in Amsterdam West aangekocht.

Urban Industrial heeft onlangs de bedrijfsruimte aan de Cacaoweg 3 in Amsterdam aangekocht van een particuliere belegger. Het object is strategisch gelegen in het Westelijk Havengebied van Amsterdam. De haven van Amsterdam is een van de grootste cacaohavens ter wereld, waarbij ca. 20% van de wereldwijde cacao-handel via deze haven verloopt. Het object, bestaande uit ca. 6’000 m2 bedrijfsruimte en ca. 2’000 m2buitenterrein, is momenteel dan ook geheel verhuurd aan een cacao-transporteur.

Mede gezien de goede bereikbaarheid en de mix aan industriële en logistieke objecten, ziet Urban Industrial dit als een strategische locatie. Urban Industrial heeft dan ook meerdere objecten in eigendom in dit gebied. Met deze en andere recente aankopen heeft de totale portefeuille van Urban Industrial inmiddels een waardevan ca. EUR 500 miljoen.

Urban Industrial werd in deze aankoop geadviseerd door DLA (juridisch) en GA Makelaars (commercieel). Kosmediator BV trad op namens verkoper.