Oktober 2019: Urban Industrial koopt bedrijfsruimte aan in Ridderkerk

Amsterdam, oktober 2019

Urban Industrial koopt bedrijfsruimte aan in Ridderkerk

Urban Industrial heeft onlangs een bedrijfsruimte, ter grootte van ca. 1.400 m2 en ca. 3.300 m2 buitenterrein aan de Dokwerkerstraat 4 in Ridderkerk aangekocht van een particuliere belegger.

Het object is gelegen op bedrijventerrein Donkersloot-Noord en biedt middels de Rotterdamseweg uitstekende verbindingen naar de rijkswegen A-15 (Europoort-Rotterdam-Gorinchem) en A-16 (Rotterdam-Dordrecht-Breda). De huurder van het object, Loxam B.V., heeft onlangs zijn huurovereenkomst langjarig verlengd. Het object past, mede gezien de goede ligging en de sterke huurder, uitstekend in de lange termijnstrategie van Urban Industrial.

Urban Industrial investeert in en verstrekt financieringen op industrieel vastgoed in Nederland en is in een relatief korte periode uitgegroeid tot een toonaangevende marktspeler. De totale portefeuille heeft inmiddels een waardevan ca. EUR 500 miljoen met meer dan 450 huurders.

De Mik Bedrijfshuisvesting B.V. (commercieel) en DLA Piper (juridisch) adviseerden koper bij deze transactie. BRiQ Real Estate trad op namens verkoper.