URBAN INDUSTRIAL BREIDT TEAM EN PORTEFEUILLE VERDER UIT

Amsterdam, 12 april 2016

Urban Industrial breidt team en portefeuille verder uit.

Urban Industrial, het recent opgerichte platform dat investeert in industrieel vastgoed en in hetzelfde segment financieringen verstrekt, heeft met de komst van Julian Charbon het team verder vergroot. Julian (1986) heeft hiervoor als account manager bij ING Real Estate Finance gewerkt. Hij zal bij Urban Industrial als analist onder meer verantwoordelijk zijn voor de (financiële) analyses van investeringen en financieringen.

Ook is door twee zeer recente acquisities de vastgoed portefeuille van Urban Industrial verder uitgebreid. Op de Moezelhavenweg 1 te Amsterdam is een bedrijfspand met buitenterrein ter grootte van circa 6.500 m2 verworven met als huurder een toonaangevend recyclebedrijf. In Utrecht is het complex aan de Eendrachtlaan 100-260 van een particuliere investeerder aangekocht. Verkoper werd geadviseerd door BNP Paribas Real Estate Netherlands B.V. en Apollo Investments. Het muli-tenant complex, groot ca. 4.600 m2, bestaat uit 11 units en is strategisch gelegen binnen de ring van Utrecht nabij de A12. Er is reeds een studie gaande om het complex een upgrade te laten ondergaan waarbij het industriële karakter van het complex niet alleen behouden blijft maar ook verder geaccentueerd zal worden.

Jan Brouns (managing partner Urban Industrial): “Deze groei van ons team en van onze portefeuille past perfect in onze lange termijn visie en strategie. Met Julian hebben wij een kei van een analist in huis gehaald en wij zien uit naar onze samenwerking.”

Arthur Verkerk (managing partner Urban Industrial): “Onze meest recente aankopen in Amsterdam en Utrecht zijn door hun strategische locaties een aanwinst voor onze portefeuille. Met name het complex aan de Eendrachtlaan verdient de nodige aandacht en investeringen. Wij zullen hier onder andere een gevelrenovatie gaan toepassen waardoor niet alleen de uitstraling zal verbeteren maar het complex ook betere energieprestaties zal leveren.”

Over Urban Industrial

Urban Industrial is een recent opgericht beleggingsfonds dat wordt gemanaged door Jan Brouns en Arthur Verkerk in samenwerking met Aevitas Property Partners. Aevitas investeert pensioengelden in vastgoed voor één van de grootste pensioenfondsen van de VS. Urban Industrial richt zich op industrieel en logistiek vastgoed in de Randstad en met de aanwezige financiële slagkracht en de relevante markt- en productkennis gaat Urban Industrial lange termijn relaties met klanten aan, zoals investeerders, ontwikkelaars, eigenaar-gebruikers, huurders en bancaire instellingen. De strategie bestaat uit drie onderdelen:

Voor nadere inlichtingen kunt u contact opnemen met de directie; drs. J.P.T. Brouns MSRE MRICS of A.D.C. Verkerk, telefoon: 020-3331405 of ui@urbanindustrial.nl.