URBAN INDUSTRIAL KOOPT BEDRIJFSVERZAMELCOMPLEX RAVENSWADE VAN VALAD

Amsterdam, 16 februari 2016

Urban Industrial koopt bedrijfsverzamelcomplex Ravenswade van Valad

Urban Industrial, het onlangs door Jan Brouns en Arthur Verkerk opgerichte industrieel vastgoed platform, heeft ter invulling van de lange termijn strategie het bedrijfsverzamelcomplex aan de Ravenswade 58-100 in Nieuwegein gekocht van Valad European Income Fund (VEIF). Het complex, bestaande uit 16 units, is totaal circa 25.000 m2 en is gesitueerd op een kavel van meer dan 4 hectare. De huurders zijn toonaangevende partijen zoals Hanos, Rensa en Euromaster.

Jan Brouns (managing partner Urban Industrial): “Wij zijn zeer verheugd over deze acquisitie. Wij kennen de verworven locatie goed uit het verleden. Met de perfecte ontsluiting naar de snelwegen is het een strategische locatie en daarom past deze aankoop naadloos in onze lange termijn visie en strategie.”

Arthur Verkerk (managing partner Urban Industrial): “Wij zien goede mogelijkheden om middels additionele investeringen dit complex hoogwaardig en toekomst bestendig te maken. Zo zullen wij een complete gevelrenovatie gaan uitvoeren. Daarmee verwachten wij de leegstand terug te kunnen brengen en de huurders voor een langere periode aan ons te binden. Al met al hebben wij goede rendementsverwachtingen aangaande dit complex.”

De verkoper in deze transactie is Valad Europe. Valad Europe beheert voor € 5,3 miljard aan vastgoedobjecten en investeringsvermogen, verdeeld over 27 fondsen en mandaten in Europa. Het Amsterdam-team van Valad Europe beheert voor € 560 miljoen aan vastgoedobjecten in de Benelux. Dat geld is geïnvesteerd in ongeveer 100 objecten, met in totaal 700 huurders.

Mark McLaughlin, Managing Director Benelux bij Valad Europe: “Het is voor ons net zo belangrijk om op het juiste moment objecten te verkopen als het is om voor de juiste prijsobjecten te kopen. Het bedrijfsverzamelcomplex hebben wij 12 jaar in portefeuille gehad en heeft als zodanig bijgedragen aan een positief rendement voor de investeerders. Geheel volgens business plan, welke onder andere het afsluiten van een aantal nieuwe huurcontacten en contractverlengingen omvatte, is vervolgens overgegaan tot een succesvolle verkoop aan Urban Industrial.”

Valad werd bij deze transactie geadviseerd door DTZ en Nauta Dutilh. Urban Industrial werd geadviseerd door Houthoff Buruma (juridisch) en CVO(technisch).

Voor nadere inlichtingen kunt u contact opnemen met de directie; drs. J.P.T. Brouns MSRE MRICS of A.D.C. Verkerk, telefoon: 020-3331405 of ui@urbanindustrial.nl