12 december 2017: URBAN INDUSTRIAL KOOPT INDUSTRIEEL COMPLEX AAN DE BASISWEG 38-42, ISARWEG 6-10 EN DONAUWEG 21 IN AMSTERDAM

Amsterdam, 12 december 2017

Urban Industrial koopt industrieel complex aan de Basisweg 38-42, Isarweg 6-10 en Donauweg 21 in Amsterdam

Urban Industrial (“UI”) heeft recent de industriële panden gelegen aan de Basisweg 38-42, Isarweg 6-10 en Donauweg 21 in Amsterdam aangekocht voor haar lange-termijn strategie. UI financiert en investeert in industrieel vastgoed in Nederland en heeft in een relatief korte periode een vastgoedportefeuille opgebouwd die met deze en andere recente aankopen boven de EUR 240 miljoen aan waarde uitkomt.

Het complex, met in totaal ruim 13.000 m2 verhuurbaar vloeroppervlak, is verhuurd aan een 6-tal huurders waarbij UI mogelijkheden ziet waarde toe te voegen middels actief asset management. UI heeft meerdere objecten in dit strategisch gesitueerde gebied in Amsterdam West in haar portefeuille.

Jan Brouns (managing partner UI):”Deze aankoop sluit goed aan bij eerdere acquisities in dit gebied”.

Arthur Verkerk (managing partner UI):”Onze lange-termijn strategie krijgt een belangrijke impuls met deze aankoop waarbij ons team met actief management de huursituatie kan gaan optimaliseren”.

Urban Industrial werd in deze transactie geadviseerd door DLA Piper en Bicker Vastgoed B.V. Verkoper Ehabre Holding werd geadviseerd door Schipholland Makelaars en SWDV Advocaten.