4 april 2016: URBAN INDUSTRIAL KOOPT PORTEFEUILLE MET 20 BEDRIJFSGEBOUWEN VAN NSI

Amsterdam, 4 april 2016

URBAN INDUSTRIAL koopt portefeuille met 20 bedrijfsgebouwen van NSI

Urban Industrial, het onlangs opgerichte industrieel vastgoed platform, heeft ter invulling van de strategie een portefeuille bedrijfsgebouwen van NSI gekocht. De portefeuille bestaat uit 20 objecten met een totale oppervlakte van 80.500 m2.

Jan Brouns (managing partner Urban Industrial): “Wij zijn zeer verheugd over de aankoop van deze portefeuille. Hiermee zetten we een belangrijke stap in het behalen van onze doelstelling om een toonaangevende marktpartij op het gebied van industrieel en logistiek vastgoed te worden. Bovendien kunnen wij onze specifieke kennis en kunde inzetten om de performance van deze portefeuille te optimaliseren en ook op de lange termijn een goed rendement te behalen.”

Arthur Verkerk (managing partner Urban Industrial): “Deze portefeuille geeft ons ook de mogelijkheid om onze lening strategie verder uit te rollen. Wij zullen een aantal objecten verkopen, waarbij wij aan de kopers een lening kunnen verstrekken met een LTV van circa 75%. Dit is een typische uitwerking van onze strategie, waarbij wij een aantrekkelijke propositie kunnen bieden aan gebruikers van objecten.”

Urban Industrial werd in deze transactie geadviseerd door Houthoff Buruma (juridisch), CVO (technisch) en Search (milieu).

Over Urban Industrial

Urban Industrial is een recent opgericht beleggingsfonds dat wordt gemanaged door Jan Brouns en Arthur Verkerk in samenwerking met Aevitas Property Partners. Aevitas investeert pensioengelden in vastgoed voor één van de grootste pensioenfondsen van de VS. Urban Industrial richt zich op industrieel en logistiek vastgoed in de Randstad en met de aanwezige financiële slagkracht en de relevante markt- en productkennis gaat Urban Industrial lange termijn relaties met klanten aan, zoals investeerders, ontwikkelaars, eigenaar-gebruikers, huurders en bancaire instellingen. De strategie bestaat uit drie onderdelen:

Over NSI

NSI creëert met en voor haar klanten inspirerende omgevingen om succesvol te ontmoeten, te werken en te ondernemen. NSI belegt in kantoren en winkels op kwalitatief hoogwaardige en bedrijvige locaties in Nederland. NSI is een beursgenoteerde vastgoedmaatschappij en beheert een belegd vermogen van circa € 1,1 miljard.

Voor nadere inlichtingen kunt u contact opnemen met de directie; drs. J.P.T. Brouns MSRE MRICS of A.D.C. Verkerk, telefoon: 020-3331405 of ui@urbanindustrial.nl.