4 januari 2016: URBAN INDUSTRIAL VERSTREKT EERSTE LENING

Amsterdam, 4 januari 2016

Urban Industrial, het onlangs door Jan Brouns en Arthur Verkerk opgerichte industrieel vastgoed platform, heeft zijn eerste lening aan Babsou Investments Group verstrekt.

Met behulp van deze acquisitie financiering heeft Babsou de locatie aan de Donauweg 12 te Amsterdam gekocht van de Telegraaf Media Group. De locatie aan de Donauweg is circa 12.000 m2. De daarop gelegen oude opstallen worden thans gesloopt en de plannen voor herbestemming zijn in voorbereiding.

Jan Brouns (managing partner Urban Industrial): “Een belangrijke pijler van onze strategie in Urban Industrial is de financiering van industrieel vastgoed. Nadat de vastgoed banken een terugtrekkende beweging uit de sector industrieel vastgoed hebben gemaakt, zien wij goede mogelijkheden om partijen van alternatief kapitaal te voorzien en daarmee transacties zoals deze te financieren.”

Arthur Verkerk (managing partner Urban Industrial): “Wij zien in Babsou een creatieve en doortastende partner zoals wij die graag financieren en wij zien net als Babsou de potentie van een locatie als de Donauweg 12.”

Babsou: “Het is zeer prettig werken met een financier als Urban Industrial; korte lijnen en veel verstand van dit type vastgoed. De doorlooptijd van deze financiering, van aanvraag tot en met het sluiten van de transactie, bedroeg twee weken!  Wij zien dan ook uit naar de verdere samenwerking met Urban Industrial.”

Bij deze financiering heeft Kuijs Reinder Kakes de partijen bij elkaar gebracht en heeft Houthoff Buruma de lening documentatie verzorgd.